02 juli 2006

Kiekeboe

Gisteren wat foto's gemaakt. En wil deze wel met jullie delen (klik op de foto voor groter formaat. Stuur mij een mailtje als je het origineel wilt hebben):


Voor allerlei opmerkingen in de kantlijn [klik]


Den Haag


Goed, ik heb me een poosje in kunnen houden. Maar nu moet het toch echt van mijn hart. Afgelopen donderdag zat ik, zoals gewoonlijk, in het hotel en keek ik met meer dan gewone belangstelling naar de NOS met de live-uitzending vanuit de Tweede Kamer. Zou Verdonk nu dan eindelijk opstappen? Zou het kabinet nu eindelijk inzien dat het zo niet langer kan?
Ijdele hoop, zo bleek.
En D66 kon ondertussen niet anders dan voet bij stuk houden. De manier waarop ze het brachten was uiterst zuiver. Ik bedoel: het kabinet mocht zelf bepalen op welke manier er een eind kwam aan het ministerschap van mevrouw Verdonk. En ze lieten ook geen twijfel bestaan over de ernst van het dreigement.
Het enige dat ze tegenhadden was het feit dat ze D66 waren.

Goed, lang verhaal kort: het kabinet viel.
Balkenende II valt. Verkiezingen!

De vreugde die ik voelde werd niet veroorzaakt door het vallen van het kabinet. De vreugde kwam op bij het idee dat dit kabinet niet in staat zal worden gesteld om vlak voor de verkiezingen met kadootjes te gaan strooien. Jarenlang hebben we met zijn allen, dat wil zeggen: wij die geen tonnen per jaar verdienen, moeten inleveren. Jarenlang hebben we stapjes terug moeten doen. Jarenlang hebben we gezien hoe wij, trots en tolerant Nederland, omgaan met asielzoekers. En dan zou Balkie dan nu gaan strooien met belastingvoordelen... Ons sigaren uit eigen doos geven.
Dit zou niet meer gebeuren.

En toen...

Toen las ik in het NRC dat Lubbers (!) Balkenende III zal gaan formeren om zo toch een volwaardig, missionair, kabinet te hebben tot de verkiezingen.

De missionaris-houding begint nu behoorlijk veel op een doggy style te lijken waarin sociaal Nederland in de Bend Over Mode staat.

Dit keer zeg ik geen Dankjewel!!!

Geen opmerkingen: