09 augustus 2006

Schokkend

Best wel lachwekkend: aardbeving in Groningen! Met Siddeburen als episch centrum! Wel erg toeschietelijk van de NAM dat ze direct zeggen de schade te zullen vergoeden. Dat is iets anders dan de houding van de gemeente Utrecht. "Het is nog niet duidelijk wie de eigenaar van de trap is", aldus de burgemeester van Utrecht. Wat de echte oorzaak is geweest zal nog moeten blijken maar op enig moment lazert de hele trap met iedereen die erop staat naar beneden. Zwaargewonden, voor zover ik weet nog één persoon op de intensive care. Gelukkig bleek vandaag dat de gemeente wel degelijk de eigenaar is. Maar ik vraag me toch af: waarom moet het toch zo moeilijk gaan? Wat is het dat ons weerhoudt menselijk te zijn?

Tot slot nog even dit: het is echt gebeurd, ik ben er voor gewaarschuwd, maar het is gebeurd. Eindelijk vakantie en ik weet niet wat ik met al die tijd moet doen. Help?!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Don't worry, ik als ervaringsdeskundige kan je vertellen dat het went. Sterker nog, na een weekje ga je genieten van het nieuwe ritme. Zo had ik me gisteren voorgenomen om weer op een normale tijd naar bed te gaan, maar zit ik nu nog deze reactie te tikken!

Anoniem zei

Ik heb hem gevoeld, die aardbeving! Ik las heerlijk Don Quichot terwijl ik werd gewiegd, zo op de derde etage, het flatje wiegde vrolijk mee. Heerlijk toch, dat de aarde even laat weten dat ze toch lekker puh veel groter is? We vertrouwen wél op de bouwconstructie, natuurlijk.

En ook nog: niet bang zijn. Niet weglopen. Het is niet zo eng als je denkt.