02 augustus 2006

Droogte



Juli was nog nooit zo warm.
Juli was nog nooit zo droog.

Eigenlijk vond ik het wel prima. Ok, het werd me op enig moment wel een beetje te heet, maar over het algemeen moet ik zeggen dat ik wel in mijn "element" was...

Vanmiddag hield ik, heel decadent, mijn siësta. Op de bank deed ik mijn uiterste best in slaap te vallen. Ineens: drup!
Drup?
Drup!

Lang verhaal over dakramen, lood, balken en zeiknatte computers, routers, monitor...

Zucht.

Buiten aanschouwde ik het volgende tafereel:
(heb met photoshop de foto wat lichter moeten maken, vandaar zo korrelig). Alle struiken en bomen die je hier ziet zijn géén waterplanten...
Vanwege de regen heb ik ruim een meter van mijn tuin moeten afstaan aan de gemeentevijver.

Het heeft wel wat, al dat water. En toch zou ik willen dat het juli was...

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig, ik werd al ongerust; wat het zo typisch hollandse weer betreft. Terwijl ik dit schrijf, giet het hier in Zoetermeer 'cats and dogs'. Heerlijk, lekker koel zo achter mijn PC. Eindelijk weer eens 'n DVD-tje kunnen branden, met als onderwerp : "Hete zomer's in nederland sinds 1706 (zijn we kennelijk het weer gaan meten)".
't weer is nu weer zo gewoon (Hollands), dat ik zeg; he, heerlijk, strakjes toch nog eventjes naar de warmte van de griekse zon. Yammas !