17 mei 2006

Rita toch...

Ik ben de tel een beetje kwijt. Volgens mij is het nummer vijf. Maar het zou ook best zes kunnen zijn. Mijn verbazing is er niet minder om; het kabinet bestaat nog steeds.

Om half twee vanacht schrok ik wakker. Op de bank. De derde termijn was gaande. Ik had er geen zin meer in. Het is wonderlijk hoe politici langs elkaar kunnen kletsen. Over ruimte in een wettekst. Over wat nu jurisprudentie is en een toelichting. Blablabla.

Rita gaat het nog eens doen. Het onderzoek. De constatering. Zou Ayaan hier iets mee kunnen of willen? Of laat de situatie voor Ayaan geen ruimte om iets te kunnen of te willen?

De VVD heeft wat mij betreft nog meer gezichtsverlies geleden dan bij de gemeenteraadsverkiezingen. Verdonk zou het logischerwijze nu wel kunnen vergeten binnen de VVD. Maar, het blijft de VVD. Je weet het maar nooit. Bos kreeg veel bijval bij zijn pleidooi voor een menselijker integratie- en naturalisatiebeleid.

Het wordt nog leuk in de aanloop naar de verkiezingen!

Geen opmerkingen: