14 februari 2007

Druk

Druk, druk, druk. Overdag naar mijn werk, 's avonds zoveel mogelijk bij haar zijn, 's nachts een beetje slapen en in de weekends alles doen wat is blijven liggen. Zo af en toe weet ik van voren niet meer dat ik van achteren nog leef.

Het is geweldig! Ik schat dat ik ondertussen zo'n vijf kilo ben afgevallen (en dat is niet echt verschrikkelijk). Tegelijkertijd energie te veel. Verliefdheid doet rare dingen met je.

Het contact met het "oude" thuisfront loopt goed. Natuurlijk gaat niet alles even makkelijk, maar over het geheel gezien denk ik rustig te kunnen stellen dat we het aardig doen. Vooral voor de kinderen is dat erg belangrijk. Ik merk wel dat ik ze steeds meer mis. Juist op die momenten dat dochterlief een beetje ziek is of zoonlief wat aanmoediging voor school nodig heeft kan ik er niet echt voor ze zijn. Dat knaagt. Ik weet nog niet goed hoe ik het moet aanpakken, maar ik hoop hier toch op korte termijn wat meer mee te kunnen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo zie ja maar weer dat Liefde een mens richtingen uit kan duwen, die hij/zij zelf niet kiest. Aan de ene kant 'n nieuwe levenspartner aan de andere kant kinderen van een nog altijd aanwezige medeopvoeder en verzorger(voorheen levenspartner).
Dat is behoorlijk ingewikkeld te combineren. Als je maar geen van beide loslaat; moeilijk, maar de moeite waard. Sterkte gewenst.

Anoniem zei

Zo zie je weer dat de dingen langzaam maar zeker vorm aannemen. Ik begrijp hoe moeilijk dit moet zijn, zorgen over je kinderen neem je overal mee naar toe. Anderzijds lees ik dat je geniet van je verliefd zijn, dat het je veel energie oplevert die je ten goed aan kan wenden mbt je kids. Fijn dat je je zo betrokken voelt. Ik lees ook wel eens anders. En 5 kilo is niet mis. Sonja Bakker kan wel inpakken. Dít is het ideale dieet!!

Anoniem zei

Heel herkenbaar, dat gevoel oneindig veel energie te hebben, terwijl je normaal gesproken eigenlijk doodmoe zou behoren te zijn. Hou dat gevoel vooral vast!

Ik herken ook wat je schrijft over het oude thuisfront. Het is net alsof ik hier op deze weblog mijn eigen verhaal van 7 jaar geleden terug zie. Het IS allemaal moeilijk, en soms ook frustrerend. Maar wanneer je goed met elkaar om blijft gaan komt dat ook na een tijdje wat meer in balans.