07 mei 2007

Pffff

Eindelijk!

Na een aantal maanden als zigeuner te hebben geleefd, afhankelijk te zijn van de goodwill van vrienden, familie en collega's, woon ik nu eindelijk in mijn eigen huisje. Zij is ook meegekomen! Ja echt. Het zag er lang naar uit dat we gingen "latten", maar dat is niet het geval. Vanaf dag 1 wonen we samen in het nieuwe huis, vlak bij de grote stad.

Mijn hele leven heb ik me voorgenomen nooit in de Randstad te gaan wonen. Als echte Drenth moest ik niet zoveel hebben van al die drukke poeha in het westen. Ik werk natuurlijk alweer bijna 8 jaar in Utrecht, maar dat is anders. Ten eerste heb ik nog niet zoveel idee van de Randstad als ik in Utrecht ben (het is net alsof die stad gewoon lekker nuchter is gebleven terwijl de hectiek eromheen alleen maar toenam) en daarnaast: werken is niet hetzelfde als wonen.

Nu dus vlak bij de grote stad.
Wel in een klein stadje in de buurt. Vanuit mijn huis ben ik lopend binnen 10 minuten in de polder met een heerlijk uitzicht en best veel rust. Je moet wel de vliegtuigen voor lief nemen, maar dat went verbazend snel.

De afgelopen weken ben ik (zijn we) druk bezig geweest met klussen en inrichten. Zoals het zich nu laat aanzien zal ik daar ook nog wel een tijdje mee bezig zijn. Het is echter absoluut geen opgave. Lekker opnieuw beginnen, je eigen plekkie. Erg clichee, maar ook erg waar.

Tussen de bedrijven door ook maar geprobeerd mijn internetaansluiting te regelen. Dit gaat helaas nog niet echt van een leien dakkie. Overstappen op UPC blijkt toch echt die problemen met zich mee te brengen die je al jaren van veel van hun klanten hoort. Ik hoop dat jullie me het kunnen vergeven dat ik niet zo regelmatig schrijf...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe huisje en fijn dat jullie zijn gaan samenwonen. Ik blijf het wel heftig vinden, maar jij waarschijnlijk zelf ook.

Anoniem zei

Fijn dat jullie een eigen stek hebben gevonden. Dat is toch de basis: een plek voor jezelf waar je je thuisvoelt.
Geniet ervan! Van harte gefeliciteerd.

Ellen

Anoniem zei

Aangezien het hier ontzettend rustig is neem ik aan dat jij het goed naar je zin hebt? Op een plekje waar je jezelf kunt zijn samen met diegene die je lief hebt. Neem de tijd, geniet en ik lees/hoor wel weer...

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Wat zullen jullie daar aan toe zijn geweest na alles. Lijkt mij ook wennen om te verhuizen naar een andere stad. Heb er wel over gedacht, maar zolang mijn zoon nog niet volwassen is kies ik er vooralsnog voor om in mijn eentje te blijven zitten waar ik zit,haha. Zelf zou ik graag in het centrum van Amsterdam willen wonen, das mijn droonlocatie, maar ik vrees dat ik er dan twee banen bij moet nemen,dus het is geen optie! Ik hoop van harte dat jullie heel gelukkig zijn. En ook heerlijk dat je zo dicht bij de polder woont. Zoals je het beschrijft klinkt het iig heel erg goed.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je (jullie) nieuwe woning! Ik kan me goed voorstellen dat het als een bevrijding aanvoelt om iets voor jezelf te hebben waar je domweg blij mee bent.

Wel jammer van UPC... toen ik die 3 letters las wist ik het al... :-S

Anoniem zei

All the best.....ennuh, de randstad, ik wil er echt niet weg. Ik woon in een heerlijke wijk in Zoetermeer, heb alles (wat nodig is, dichtbij, op loop-fietsafstand) en binnen 10 minuten zit ik met de fiets in een van fraaiste stiltegebieden van de omgeving. Alle Noordzeestranden binnen handbereik, enorm veel fietsroutes in- en door de polder, wat wil een mens nog meer; bovendien, hier geen last van vliegtuigen. Niet door vertellen hoor ;-)

Anoniem zei

Alles goed met je? Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen!