20 september 2006

Normen en waarden

Als we onze eigen Balkie horen praten over normen en waarden dan kunnen we nauwelijks een glimlach bedwingen. Ik in ieder geval niet.
Als ik Bush zie weet ik niet goed welke houding ik moet aannemen; moet ik me schamen of mag ik gewoon om hem lachen?

Ondanks het feit dat ik me in de ogen van de meeste jongeren een ouwe lul mag noemen vind ik het laatste nummer (noem je dat nog zo?) van Justin Timberlake echt lekker. Met een weinig legaal hulpmiddel heb ik mezelf eigenaar gemaakt van een videoclip van "sexy back". Het blijkt een Amerikaanse versie te zijn. Telkens wanneer Fuck of Motherfucker wordt gezongen valt er een stilte. Ik vraag me dan af waarom dat is.

Vanavond keek ik naar de film "3000 miles to Graceland" een film die deze filmkeuring kreeg: 6 jaar en ouder, geweld, psychologische thriller (6, knokken, spinnetje).
In deze film werd geschoten. Daar schrikt geen zesjarige meer van.
Er vloeide heel veel bloed, een slagaderlijke bloeding werd met fontein en al in beeld gebracht.

Welke OETLUL bepaalt dat dit geschikt is voor mensen vanaf 6 jaar?

Over de hele wereld zijn mensen die denken regeltjes te moeten maken over wat wel of niet goed is voor mij en mijn medemens, ongeacht de leeftijd.

Zal ik het meemaken dat het verstand zegeviert?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch vind ik het goed dat mensen zich met regels bezighouden. Niet iedereen heeft een gezond verstand namelijk. Maar goed het is wel jammer dat die regels vaak nergens over gaan of inconsequent zijn.

Anoniem zei

Gezond verstand zal in de meeste gevallen zegevieren maar in die gevallen waar geen hoop en uitzicht maar mogelijk zijn, daar zijn dit soort regeltjes voor gemaakt. Helaas hebben ze totaal geen effect op dit soort lieden!

Anoniem zei

Ik mis het verstand van complete gemeenschappen, regio's en landen al heel erg lang. Hoe komen al die 'zaadstengels' op alle mogelijke niveau's aan de macht, vraag ik mij elke keer weer af. Maar erger is, waar gaat het heen met deze wereld, bij al dat gemis aan gezond verstand. Beschikt Marco Pastors over gezond verstand, ik durf er geen zinnig woord over te zeggen. Of dan die Noord Koreaanse premier, je houdt je hart vast.